Szeroki kadr z poziomu oczu? Awangardowy płaski widok z góry? A może kluczowe będzie zbliżenie na detal? Mamy kilka sprawdzonych sposobów na to, by z pomocą wizualizacji wzmacniać marketing i sprzedaż.
Dowiedz się, jakich wizualizacji potrzebujesz, żeby poprawić wyniki, czyli po prostu: przekonać ludzi do zakupu właśnie Twoich mebli.
Ten tekst to swoisty poradnik dla tych z Was, którzy zajmują się produkcją i dystrybucją mebli. Nie będziemy pisać o wyższości wizualizacji 3D nad sesją fotograficzną, bo skoro trafiliście już na naszą stronę, zdajecie sobie sprawę z oszczędności czasu i pieniędzy, jakie niesie ze sobą grafika 3D. Prawdopodobnie szukacie też obrazów najwyższej jakości i perfekcyjnie fotorealistycznych. W The Frame wypracowaliśmy to jako standard.
Jakie wizualizacje mebli zamówić, by wzmocnić cyfrową kampanię?
Bez względu na to, czy dopiero zaczynasz produkować meble, czy po prostu chcesz rozwinąć internetową gałąź sprzedaży, musisz wiedzieć, że wysokiej klasy wizualizacje mebli działają przede wszystkim w górnej i środkowej części lejka sprzedażowego.
Hiperrealistyczne przedstawienie produktu w formie grafiki 3D przekona do Twojej oferty osoby, które przeszukują internet w poszukiwaniu idealnej sofy do salonu, ale też równie skutecznie wpłynie na tę część klientów, którzy jeszcze wczoraj twierdzili, że jej nie potrzebują.
Wybierz jakość, która zadziała
Po pierwsze zachęcamy do tego, żeby wybrać przede wszystkim wysoką, hiperrealistyczną jakość wizualizacji mebli.
Powiecie, że to rada wykalkulowana na zwiększenie naszych obrotów. Z jednej strony, owszem – to w końcu nasz blog 😊. Z drugiej jednak, mamy wśród swoich klientów mnóstwo producentów mebli, którzy podkręcili swoją sprzedaż dopiero wtedy, gdy sięgnęli po nasze usługi.
By jednak być w pełni uczciwym, tak wysoka jakość obrazu jak nasza, musi iść w parze z odpowiednim poziomem wykonania produktu – nie jest więc narzędziem marketingowym dla każdego.
W dalszej części artykułu postaramy się podpowiedzieć Ci, jakie wizualizacje zamówić, by uefektywnić Twoją komunikację wizualną online.
1. Grafika studyjna
Wizualizacje studyjne to odpowiedniki packshotów, czyli fotografii przedstawiających produkt na białym tle. Obiekt na takich zdjęciach nie ma cienia i „unosi się w powietrzu”. Grafika studyjna, podobnie jak fotografia, pozwala skupić uwagę oglądającego wyłącznie na meblu, nie zaś na przestrzeni wokół niego. Daje jednak znacznie większe możliwości stworzenia efektownego tła.
Tego typu wizualizacje mebli cenią sobie w szczególności właściciele sklepów e-commerce.
Jeśli więc planujesz podnieść wyniki sprzedaży przez internet (dobre wizualizacje są niezbędne dla uzasadnienia wyższej ceny za produkt) lub dopiero planujesz rozpocząć przygodę ze sklepem internetowym, grafiki w formie studyjnej są dla Ciebie absolutnym must have.
Wskazówka:
Oprócz kilku ujęć całego obiektu pokazujących każdą jego stronę, zamów ujęcie pod kątem 45°. Ten zabieg pozwoli odbiorcy objąć wzrokiem bryłę obiektu i docenić w pełni atrakcyjny design wraz z jego praktycznym zastosowaniem.
2. Aranżacja wnętrza
Ten typ wizualizacji posłuży w kilku przypadkach:
- Gdy chcesz pokazać indywidualnemu klientowi, jak prezentuje się Twój mebel w konkretnym pomieszczeniu.
- Jeśli chcesz dotrzeć ze swoją ofertą do projektantów wnętrz.
- Jeśli szukasz Klientów w branży HoReCa.
- Jeśli masz w swojej ofercie nie tylko meble, ale także inne elementy wyposażenia domu, np. dekoracje czy oświetlenie.
- Produkujesz meble na zamówienie.
- Twój mebel potrzebuje kontekstu we wnętrzu, by w pełni zaprezentować swoją użyteczność.
Wizualizacje mebli w zaaranżowanych wnętrzach są wsparciem dla wyobraźni Twojego klienta. To coś więcej, niż przykład urządzenia pokoju. To wyzwanie rzucone odbiorcy, które zmusza go do zastanowienia się, w jaki sposób on mógłby urządzić swoją przestrzeń z wykorzystaniem Twojego produktu. Graficzna aranżacja wywołuje emocje, które są kluczowe dla podjęcia decyzji o zakupie.
Ludzie utożsamiają się z pięknymi wnętrzami, nawet jeśli w takich nie mieszkają!
Aranżacje są też inspiracją dla architektów wnętrz, którzy szukają pomysłów na projekt. Przedstawicielom branży restauracyjnej i hotelarskiej pomogą natomiast uzmysłowić, jak praktyczne i ergonomiczne dla przestrzeni są Twoje meble.
Dzięki pełnej aranżacji, na której umieścimy więcej niż jeden z Twoich produktów, możesz „przypadkiem” zdobyć dodatkowych klientów. Załóżmy, że prezentujesz asortyment z myślą o klientach już zainteresowanych Twoimi produktami. Jeśli zobaczą przy wymarzonej sofie stylową lampę stojącą, mogą uzmysłowić sobie nową potrzebę zakupową.
Nie musimy chyba wyjaśniać, że w przypadku mebli na zamówienie, wizualizacja nietypowego wnętrza jest niezbędna, by unaocznić odbiorcy praktyczny wymiar Twojej usługi.
Wskazówka:
Wybierz co najmniej dwie wizualizacje mebli: kadr z poziomu oczu i kadr z góry. Ten pierwszy pozwoli na zaprezentowanie mebli w najbardziej naturalny z możliwych sposobów – odbiorca będzie miał wrażenie, że właśnie wszedł do pokoju. Ujęcie z podwyższenia umożliwi natomiast dostrzeżenie mu wszystkich szczegółów dopełniających hiperrealistyczną aranżację: tytułu książki, która leży na stoliku nocnym, czy koloru blatu kuchennego.
–
3. Zbliżenie na detal
Ujęcie makro możesz zamówić zarówno w wersji studyjnej, jak i z zaaranżowanym tłem. Zbliżenie na detal jest kluczową pozycją w zamówieniu na wizualizacje mebli i ma największą moc sprzedażową. Więc, jeśli:
- Komunikujesz w social mediach i chcesz w jednoznaczny sposób zaznaczyć swoją obecność.
- Zależy Ci, by pokazać to, co w mebli najważniejsze: puszystość obicia, unikalną strukturę materiału, surowy wdzięk drewna czy chłodny urok metalu.
- Chcesz bez słów udowodnić wysoką jakość lub wytrzymałość mebli.
- Chcesz wzbudzić w Kliencie przekonanie, że ma do czynienia z meblami premium,
wybierz detal.
Zbliżenie skupi uwagę odbiorcy na tym, na czym najbardziej zależy Tobie: największej zalecie Twojego produktu. Być może jest to unikalne wykończenie drewnianej powierzchni, nietypowy kształt małych elementów, lub ręcznie malowany wzór.
W trudnych do okiełznania mediach społecznościowych, zbliżenie na mebel odwróci natomiast chwilowo uwagę od rozpraszającego tła i da odbiorcy komunikat: „to nie tylko piękna aranżacja wnętrza, ale przede wszystkim prezentacja mojego produktu”.
Jeśli Twoja grupa docelowa to klienci szukający mebli nadzwyczaj wytrzymałych (np. mebli biurowych), zbliżenie na detal zbuduje w ich świadomości przekonanie tej cesze produktu. Wystarczy, że na wizualizacji pokażesz z bliska solidnie dokręconą lśniącą śrubę, lub zaprezentujesz perfekcyjnie wykonany spaw.
Wskazówka:
Ten zabieg wykorzystujemy też tworząc wizualizacje dla produktów marek premium. Bliski kadr to nasz graficzny trick: buduje w świadomości odbiorcy przekonanie o ekskluzywnym charakterze produktu. Jeśli więc zastanawiasz się, jakie wizualizacje zamówić, by dodać silnego charakteru swojej marce, koniecznie wybierz detal.
–
4. Flatlay
Czyli uwielbiane przez influencerów ujęcie z góry pod kątem prostym i rozwiązanie dla tych z Was, którzy:
- kładą nacisk na sprzedaż poprzez kanały takie jak Instagram czy Pinterest,
- mają w swojej ofercie również akcesoria i dodatki,
- chcą pokazać poziome powierzchnie mebli,
- starają się być na czasie z aktualnymi trendami.
Płaskie ujęcie z góry (flatlay) to w ostatnich latach niezwykle modny kadr. Nadaje wizualizacji produktowej lifestyle’owego charakteru. To kluczowe, by skutecznie prowadzić marketing B2C. Jeśli więc chcesz docierać do młodego i nowoczesnego klienta, wybierz ten rodzaj wizualizacji.
Oczywiście flatlay jest też po prostu praktyczne dla pokazania poziomów: siedziska, blatu czy wnętrza szuflady.
Wskazówka:
Wybierając profesjonalne studio grafiki 3D, będziesz mógł „położyć” na swoim meblu najmodniejsze akcesoria i stworzyć atrakcyjny, unikalny lookbook. W The Frame mamy legalny dostęp do tysięcy modeli naczyń, figurek, roślin i innych dekoracji.
5. Wizualizacje 360° i animacje
Jeśli najatrakcyjniejszą cechą Twojego mebla jest jego mechanika, innowacyjny system rozkładania lub sposób jego produkcji, daruj sobie opisywanie tego słowem. Po prostu pokaż to na wizualizacji 360° lub stwórz krótki filmik, który nie pozostawi wątpliwości: tak działa najlepszy produkt na rynku.
Ruchome obrazy są kluczowe, by zademonstrować np.: banalnie prosty sposób rozkładania kanapy, miękki domyk szuflad czy pionierskie łączenie regałów biurowych. Pokazują to, czego nie widać od razu i robią to skuteczniej, niż instruktażowe wideo z twoim pracownikiem w roli głównej. Grafika 3D wysyła odbiorcy podprogowy przekaz: „to naprawdę dzieje się samo”.
Wskazówka:
Wykorzystuj animację nie tylko na swojej stronie internetowej. Pokaż ją w social mediach, zgraj na pendrive’y, które będziesz rozdawać na targach.. A może spróbuj czegoś całkiem nowatorskiego i dołącz mini wideo do swojej mailowej stopki?
Wizualizacje mebli: narzędzie do równej walki z konkurencją
Nie ma takiej kolekcji, która składałaby się z samych bestsellerów. Być może Twoje meble pasują do każdego wnętrza i przemawiają do różnego typu odbiorców, jednak Twoi Klienci mają prawo o tym jeszcze nie wiedzieć.
Obserwujesz z boku, jak Twoja konkurencja żongluje w mediach społecznościowych pięknymi aranżacjami i zbliżeniami na detal, widzisz, jakie budzi zainteresowanie. Czujesz, że Twoje produkty nie są gorsze? Musisz dać im to, na co zasługują, czyli oprawę graficzną na najwyższym poziomie estetyki.
Ostatnia wskazówka!
Wizualizacje mebli to kluczowy element zarówno strategii marketingowej jak i sprzedażowej. Bez względu na to, jakie obrazy zamówisz, zadbaj o to, by były spójne z Twoimi działaniami na innych polach. Tylko wiarygodna komunikacja marki przełoży się na wzrost przychodów.
Już wiesz jakie wizualizacje zamówić? Pozostaje więc tylko wypełnić formularz kontaktowy. Czekamy na wiadomość od Ciebie!